15 کاربرد فرکشنال صورت با دستگاه RF فرکشنال ❤️
نوشته شده توسط : آداس

 

فرکشنال صورت، یکی از روش‌های متداول‌ترین برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک‌های ناشی از پیری می‌باشد. این روش همچنین توانایی دارد گودی‌های ناشی از آکنه و جای زخم روی پوست را بهبود دهد. یکی از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌های جوانسازی پوست در ایران، دستگاه فرکشنال RF می‌باشد. این دستگاه با استفاده از لیزر، هر گونه آسیب روی پوست بدن و صورت را بهبود می‌دهد. اگر پوست شما چین و چروک، افتادگی، جای زخم، جای جوش، جای بخیه، جای سوختگی و مشکلات مشابه دیگر دارد، می‌توانید با استفاده از دستگاه فرکشنال این مشکلات را بهبود بخشید. در این مقاله، قصد داریم به طور جامع به موضوع فرکشنال پوست و صورت پرداخته و شما را با این روش آشنا کنیم.

فرکشنال صورت

RF فرکشنال اسکارلت چیست؟

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای انجام فرکشنال پوست و صورت در ایران، دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت است. این دستگاه جهت جوانسازی صورت و بدن استفاده می‌شود. دستگاه اسکارلت دارای سوزن‌های بسیار نازکی است که با قطر بسیار کم در عمق‌های مختلف پوست صورت و بدن نفوذ می‌کنند. با ایجاد امواج رادیویی، این دستگاه پوست را تحریک می‌کند و باعث تولید پروتئین‌های مهم مانند کلاژن و الاستین می‌شود. دستگاه RF فرکشنال اسکارلت با انتشار امواج رادیویی به گرما تبدیل می‌شود و موجب جوانسازی پوست می‌شود. این روش نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی پوست به نتایج بهتری منجر می‌شود و عوارض جانبی آن بسیار کمتر و ناچیز هستند. به طور کلی، فرکشنال پوست از بهترین تکنولوژی‌های جوانسازی پوست و صورت به حساب می‌آید.

کاربردهای RF در فرکشنال صورت و فرکشنال پوست

دستگاه RF فرکشنال اسکارلت دارای کاربردهای متعددی در جوانسازی پوست و صورت دارد. این کاربردها شامل:

  1. افزایش تحریک پذیری پوست برای تولید کلاژن و الاستین.
  2. کاهش چین و چروک‌های روی صورت.
  3. درمان افتادگی پوست صورت.
  4. درمان گودی‌های ناشی از جوش و جای زخم.
  5. بهبود شدگی پوست و کاهش شلی پوست.
  6. افزایش روشنایی و شفافیت پوست.
  7. درمان لک‌ها و آکنه‌های پوستی بدون ایجاد عوارض جانبی.
  8. درمان اسکارهای ناشی از جوش‌های روی پوست.
  9. کاهش چروک‌های سطحی پوست.
  10. بهبود استرچ مارک‌ها.
  11. تقویت و جوانسازی پوست.
  12. بهبود منافذ پوستی باز.
  13. درمان لک‌های پوستی.
  14. کاهش منافذ باز پوست.
  15. رفع فرورفتگی‌های پوستی.

فرکشنال پوست چگونه انجام می‌شود؟

قبل از بررسی فرکشنال پوست، بهتر است با ساختار لایه‌های مختلف پوست آشنا شویم. پوست شامل سه لایه اصلی است: اپی‌درم، درم، و هیپودرم. اپی‌درم لایه‌ای سطحی از پوست است، درم لایه‌ی میانی و درهمین حین هیپودرم لایه‌ی عمیقی از پوست است که از بافت همبندی و چربی تشکیل شده و اتصال پوست به عضلات زیرین را برقرار می‌کند.

جوانسازی و فرکشنال پوست از طریق احیای همه این لایه‌ها انجام می‌شود. دستگاه RF فرکشنال دو طول موج مختلف دارد که با سوزن‌های نازک بر روی آن قرار دارند. این سوزن‌ها انرژی دستگاه را به داخل پوست منتقل می‌کنند و باعث تحریک کلاژن‌سازی و فعال‌کردن فیبروپلازی می‌شوند.

  1. تحریک کلاژن‌سازی پوست: انرژی و طول موجی که از دستگاه RF سطحی فرکشنال انتشار می‌یابد، کلاژن‌سازی را در لایه‌ی درم ایجاد می‌کند. این فرآیند با تولید پروتئین‌های مهم مانند کلاژن، به تجدید سلامت و جوانی پوست کمک می‌کند. امواج رادیویی در این لایه باعث تحریک کلاژن‌سازی می‌شوند.

  2. فعال‌کردن فیبروپلازی: فیبروپلازی به فرآیندی اطلاق می‌شود که بدن انواع بافت‌های فیبروزی تولید می‌کند و تحریک تولید کلاژن را تسریع می‌کند. این بافت‌های فیبروزی زمانی تولید می‌شوند که بخشی از پوست آسیب ببیند.

توصیه‌ها و مراقبت‌ها در فرکشنال صورت و فرکشنال پوست

برای انجام فرکشنال صورت و پوست، تعدادی مراقبت و توصیه باید رعایت شود:

  1. پیش درمان: قبل از انجام فرکشنال پوست، باید از نور مستقیم آفتاب و سولاریوم خودداری کنید حداقل تا دو هفته پس از جلسه. اگر اخیراً جوانسازی پوست انجام داده‌اید، باید حداقل سه ماه فاصله بین آن و فرکشنال صورت داشته باشید. همچنین، در روز انجام فرکشنال پوست نباید داروهای رقیق کننده‌ی خون مصرف کنید. هیچ مواد آرایشی باید روی پوست نباشد.

  2. جلسه‌ی درمانی: مدت زمان هر جلسه انجام فرکشنال پوست حدوداً از پانزده تا سی دقیقه است. در طی این جلسات، ممکن است احساس گرما یا سوزش بر روی پوست داشته باشید که امری طبیعی است. تعداد جلسات درمانی ممکن است از 3 تا 12 جلسه متغیر باشد و بستگی به نوع مشکل پوستی شما دارد.

  3. بعد از درمان: پس از جلسه فرکشنال پوست، می‌توانید به کارهای روزمره‌تان بپردازید و فردای آن از مواد آرایشی استفاده کنید. سوزش و درد پس از جلسه ممکن است تا یک ساعت بعد از درمان ادامه داشته باشد و در صورتی که قرمزی یا ورم روی پوست داشته باشید، حداکثر تا سه روز بعد از آن محو می‌شود. استفاده از کرم ضدآفتاب پس از فرکشنال پوست ضروری است و باید مایعت و نوشیدنی به مقدار کافی مصرف کنید. برای کاهش التهابات پوست پس از فرکشنال، می‌توانید از پماد حاوی زینک استفاده کنید. همچنین، به مدت یک هفته بعد از فرکشنال پوست، از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: